مقالات

کاربرد سپر جلو ماشین چیست؟

خرید سپر جلو ماشین

هدف از داشتن سپر جلو ماشین شما بسیار مشخص است. بسیاری از مردم فکر می کنند که هدف آن جلوگیری یا کاهش شدت آسیب در تصادف است. در واقع، بسیاری معتقدند که سپرها به هیچ وجه ویژگی های ایمنی نیستند که از سرنشینان محافظت کنند. هدف از سپرها کاهش یا جلوگیری از آسیب فیزیکی به جلو و عقب خودروها در تصادفات با سرعت کم است. با طراحی، سپرها از کاپوت، صندوق عقب، جلوپنجره، سوخت، اگزوز و سیستم خنک کننده محافظت می کنند. سپر محافظی است که معمولاً از فولاد، آلومینیوم، لاستیک یا پلاستیک ساخته می شود. ضربه های ناشی از تصادفات رانندگی را جذب می کند.

سپر جلو ماشین چیست؟

سپرهای خودرو دارای پوشش های بیرون زده از پلاستیک یا فلز هستند که به آن پوشش سپر گفته می شود که مواد جاذب انرژی را احاطه کرده است. آنها برای جذب ضربه به جلو و عقب وسایل نقلیه و به حداقل رساندن آسیب برخورد در سرعت کم طراحی شده اند.

امروزه سپرهای خودروهای سواری استاندارد دارای یک میله تقویت کننده سفت و سخت در زیر پوشش بیرونی هستند که بخش هایی از فوم یا پلاستیک قابل تراکم در زیر آن وجود دارد.

تاریخچه سپر 

سپرهای اتومبیل از اولین ظهور خود به عنوان تزئینات در اولین وسایل نقلیه در اواخر دهه 1800، به لطف پیشرفت در فناوری و تولید وسایل نقلیه متمرکز بر ایمنی، راه افتادند. اگرچه سپرهای امروزی بسیار موثر هستند، سپرها قبلاً حاوی مواد جاذب ضربه بیشتری بودند، اما سازندگان وسایل نقلیه برای طراحی های سبک تر برای بهبود بهره وری سوخت وزن آن را کم کردند.

تکامل سپر جلو و عقب ماشین

همه چیز باید از جایی شروع می شد، پس باور کنید یا نه، حتی سابقه سپر خودرو نیز وجود دارد. منابع در مورد اینکه چه کسی سپر را اختراع کرده است اختلاف نظر دارند. برخی می گویند این جورج آلبرت لیون در سال 1923 بود که محصولش روی خودروهای چک عرضه شد. برخی می گویند که این فردریک سیمز انگلیسی در سال 1901 بود. نکته خنده دار در مورد آن این است که اولین مخترع این خودرو، کارل بنز آلمانی در سال 1888، هرگز به فکر سپر برای موتور خود نیز نبود.

در واقع، اولین ضربه گیرها برای خودروها، نوارهای نازکی از فلز بودند که به رنگ خودرو رنگ آمیزی شده بودند. آنها به جلوی ماشین وصل شده بودند، اما نه به عقب. یک مثال عالی از این فورد مدل A بود. از آنجایی که مردم بیشتر شیفته خودرو شدند، سازندگان سپرهای جذاب تری را برای خودروهای خود طراحی کردند. دهه های 1930 و 40 به خاطر ضربه گیرهای پر زرق و برق و پیچیده خود معروف بودند، اما آنها فقط زینتی بودند. آنها از وسایل نقلیه در تصادف محافظت نکردند.

زمانی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید، به دلیل رونق اقتصادی، افراد بیشتری به خرید خودرو پرداختند. خودروسازان هنوز سپرهایی را برای ظاهر به جای محافظت طراحی می کنند. در دهه 1950، طراحان خودرو شروع به طراحی سپر به عنوان بخشی از جلوپنجره کردند. در دهه 60، Chevy اولین کسی بود که سپرها را در فضایی که در حال حاضر آنها را می شناسیم طراحی کرد.

در اوایل دهه 1970، آنها به خودروسازان اطلاع دادند که سپرها باید در برابر تصادف دو و نیم مایل در ساعت در جلوی ماشین و یک تصادف پنج مایل در ساعت در عقب مقاومت کنند. چراغ‌ها، سیستم‌های ایمنی، سیستم سوخت و موتور باید در آن سرعت‌ها آسیب نبینند تا سپرها ایمن در نظر گرفته شوند. در اواخر دهه 70، فدرال اعلام کرد که تمام پانل های بدنه خودرو باید از چنین تصادفی جان سالم به در ببرند.

این بدان معناست که خودروسازان دیگر نمی توانند سپرهای پر زرق و برق بسازند. ضربه گیرها باید محکم باشند و در واقع جان یک نفر را نجات دهند. اکنون سپرها بیشتر از آنچه که بودند به جلو متمایل شدند، اما این برای بقا در یک ضربه بود. سپرهای امروزی از نظر زیبایی شناسی زیباتر هستند و حاوی مواد جاذب انرژی در یک پوشش پلاستیکی اولیه سپر برای محافظت از سپر فلزی واقعی هستند.

سوالات متداول انواع سپر برای وسایل نقلیه

تصادف با سپر چه می کند؟
ضربه سبک سپر را خراش می دهد، رنگ را می خراشد، رنگ ماشین دیگر روی سپر باقی می ماند و سپر می ترکد. ضربه های شدیدتر می تواند سپر را از هم جدا کند، آن را فرو کند یا به سمت داخل خم شود. ضربه همچنین می تواند قلاب های نگهدارنده سپر روی خودرو را پاره کند. آویزان می‌شود، زمین را می‌کشد یا کلاً جدا می‌شود.

آیا باید سپر آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید؟
کارشناسان می دانند که چگونه فرورفتگی و خراش روی سپرهای پلاستیکی را تعمیر کنند. سپر را تمیز کرده و سنباده می‌زنند، سپس آن را دوباره رنگ می‌کنند تا  جدید به نظر برسد. اگر قلاب‌های نگهدارنده روی خودرو از بین رفته باشند، یا اگر سپر دارای روشنایی یا سیستم‌هایی مانند نظارت بر نقاط کور، سنسورها یا دوربین‌های پشتیبان یا کمک پارک باشد، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

چه چیزی می تواند در تصادف از روبه رو آسیب ببیند؟
تصادف از رو به رو منجر به آسیب دیدن سپر جلو ماشین، چراغ ها، کاپوت، پانل ها، مشبک و رنگ می شود. این می تواند از خراش تا خم شدن کامل یا فروریختن پانل های مختلف گسترش یابد.

شما میتوانید با مراجعه به سایت دیجی کارن هر نوع سپر جلو ماشین را که میخواهید انتخاب کنید.

 

 



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *