مقالات

کاربرد آینه بغل خودرو چیست؟

خرید آینه بغل خودرو

ایمنی خودرو همیشه باید اولویت شما باشد. چه یک راننده جدید باشید و چه سال‌ها گواهینامه خود را گرفته‌اید، گذراندن یک دوره آموزشی در مورد نحوه استفاده صحیح از آینه‌ بغل خودرو ضرری ندارد. آینه ها در ماشین شما طوری قرار می گیرند که بتوانید پشت سر و کنار خود را ببینید، اما این شما هستید که باید آنها را طوری تنظیم کنید که دید محدودی نداشته باشید.

استفاده نکردن از آینه های خودرو می تواند منجر به تصادفاتی شود که ممکن است به سایر رانندگان و مسافران آنها آسیب برسانید. همچنین مهم است که آینه های خودروی خود را در بهترین حالت نگه دارید، زیرا هر گونه خراش یا آسیب می تواند دید شما را مختل کند. اگر مدت زیادی است که آینه های جدید تعویض نشده اند، ممکن است زمان آن رسیده باشد. به روز نگه داشتن شیشه به ایمنی شما در هنگام بیرون رفتن در جاده کمک می کند.

نحوه استفاده صحیح از آینه بغل خودرو

ابتدا مطمئن شوید که آینه های ماشین شما تمیز، بدون خط و خش هستند و آسیبی ندیده اند. اگر  آینه‌ بغل خودروی شما آسیب دیده یا شکسته است، قبل از اینکه دوباره ماشین را برانید، آنها را تعمیر یا تعویض کنید. همچنین مطمئن شوید که آینه ها را از هر طرف به درستی تنظیم کرده اید. عدم انجام هر یک از این موارد می تواند نقاط کور بزرگی ایجاد کند که می تواند باعث برخورد در جاده های شلوغ شود.

آینه بغل خودرو

آینه سمت راننده خود را تنظیم کنید

بهترین کار این است که در ماشین بنشینید و مطمئن شوید که آینه های جانبی شما همگی مطابق با نیاز شما تنظیم شده اند. آینه سمت راننده همیشه باید اول باشد. راننده باید مطمئن شود که آینه بغل خودرو جاده را منعکس می کند و فقط یک تکه کوچک از ماشین را منعکس می کند. آینه باید جاده کنار شما را نشان دهد. تنظیمات جزئی را در صورت لزوم انجام دهید تا نقاط کور را از بین ببرید. برای رانندگان قد بلندتر یا کوتاه‌تر، این کار سخت‌تر است.

آینه بغل خودرو کنار مسافر را تنظیم کنید

از کنسول وسط، آینه بغل سرنشین را طوری تنظیم کنید که جاده کنار آن را نشان دهد. بخش کوچکی از خودروی شما باید قابل مشاهده باشد، اما تمرکز بر این است که ناحیه کنار شما را بدون هیچ نقطه کوری نشان دهید. آینه جلوی شما قبلاً اتومبیل‌های پشت سرتان را نشان می‌دهد، بنابراین هنگام تنظیم آینه‌های جانبی، مطمئن شوید که آنها واقعاً آنچه را که در سمت چپ و راست وسیله نقلیه شما اتفاق می‌افتد نشان می‌دهند.

استفاده از آینه برای رانندگی بهتر

هنگام ادغام، به آینه جلوی خود تکیه کنید تا به شما نشان دهد که آیا خودروهایی پشت سر شما هستند یا خیر. از آینه کناری راننده استفاده کنید تا هنگام تغییر مسیر یا ادغام خودرو با ترافیک، مراقب خودروهای روبرو باشید.

هنگام رانندگی باید به طور متناوب به تمام آینه های خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که وسایل نقلیه دیگر خیلی نزدیک نیستند. کارشناسان توصیه می کنند که هر پنج ثانیه یکبار از تمام آینه ها اسکن کنید.

استفاده از تمام آینه ها هنگام پارک موازی ضروری است تا مطمئن شوید که می توانید بدون آسیب رساندن به خودروهای دیگر یا برخورد به خیابان وارد فضایی شوید. بسیاری از مدل‌های جدید دارای دوربین‌های نقطه کور هستند که به راهنمایی راننده در محل پارک کمک می‌کنند، اما برای کسانی که خودروهای قدیمی‌تری دارند، آینه‌ها راه‌حلی هستند.

شما میتوانید برای خرید آینه بغل خودروی خود به بخش فروشگاه سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *